سفره عقد در تالار
نوشته شده توسط : امین

یکی از رسوم و سنت هایی که در بین ایرانیان رواج دارد سفره عقد می باشد. عروس و داماد در تالار کنار سفره عقد نشسته و در این لحظه خطبه عقد جاری می شود و آنها به خطبه گوش داده و به عقد یکدیگر در می آیند.

سفر عقد معمولا دارای اجزای گوناگونی است. مانند گردو، بادام، فندق، نان و نبات و تخم مرغ . معمولا این اجزا را داخل ظروفی زیبا و تزیین شده قرار می دهند در جای جای سفره با دیزاین های زیبا قرار داده و تزیین می کنند. یکی از شاخصه های اصلی سفره عقد همین ظروف می باشد که بعضی از این ظروف پایه دار و بلند هستند و به طرح های مختلف می باشند. ممکن است این ظروف نقره، برنز، بلور یا کریستال یا رنگی باشند که بسته به نوع سلیقه عروس داماد سفره عقد مورد نظر انتخاب می شود. سعی کنید نوع سفره و نوع تزیین که برای سفره عقد خود مد نظر دارید تالار با سبک و نوع آینه شمعدانتان یکی باشد. در کنار ظروف زیبا در داخل سفره چیزهای دیگری مانند سجاده، قرآن، نبات، نان، عسل، نان و پنیر و سبزی، ماست، تخم مرغ، کله قند و … نیز قرار می گیرد که هر کدام به نحوی تزیین شده و به زیبایی های سفره می افزایند. در همین رابطه بخوانید : “تزئین سفره عقد/ مدل ها و ایده های جدید” .

آینه و شمعدان نیز که جزء آداب و رسوم ایرانیان به شمار می رود یکی از اجزاء سفره عقد می باشد تالار که داماد آن را تهیه می کند و در روز عقد داخل آن قرار میگیرد که از جنس های مختلفی مثل نقره، برنز، بلور و یا کریستال می باشد که در هنگام جاری شده خطبه در مقابل عروس و داماد قرار می گیرد.

میوه آرایی سفره جلوه زیادی به سفره می دهد. معمول میوه ها را در یک صندوق زیبا قرار داده و بصورت زیبایی می آرایند.

سعی کنید از یک طراح سفره عقد و تشریفات بخواهید تا سفره عقد شما را با میوه های تازه تزیین کند تا زیبایی آن شما بیشتر به چشم آید.

به هارمونی رنگ های تالار ، لباس عروس و گل های تالار توجه کنید و با توجه به سبک آنها سفره عقد خود را نتخاب و تزیین نمایید . همچنین می توانید از وی بخواهید که سالن های تالار عروسی و سفره عقد شما را با گل های تازه گل آرایی و شمع آرایی کند تا در کنار زیبایی هارمونی زیبایی در مراسم عروسی تان داشته باشید. در همین رابطه مطلب “مدل های گل آرایی تالارهای پذیرایی و باغ تالارها به سبک اروپایی” را مطالعه نمایید . تالار پذیرایی قصر گلستان کلیه خدمات سفره عقد، گل آرایی، شمع آرایی، آتیش بازی، اتاق عقد و … را رایگان ارائه می نماید.





:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: